Sparmatseto
Φεστιβάλ

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας

28 Ιουνίου – 13 Ιουλίου

Ιδέα – Ρίσκο – Ρήξη: στη σκηνή και στον δημόσιο χώρο

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας

Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους ξεκινά στις 28 Ιουνίου 2022 με σημαντικές θεατρικές παραστάσεις  από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Βραζιλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και τη Γερμανία, συζητήσεις με καλλιτέχνες και θεωρητικούς του θεάτρου και παράλληλες δια ζώσης και ψηφιακές δράσεις.

Με στόχο μια διευρυμένη πρόσληψη της θεατρικής πράξης, το φεστιβάλ θέτει ερωτήματα για το πώς κοιτούμε τον κόσμο γύρω μας, πώς συνομιλούμε μαζί του, και, τελικά, πώς κατοικούμε μέσα σ’ αυτόν. Επιχειρεί να ερευνήσει πώς η θεατρική τέχνη εμπλουτίζεται, ενσωματώνει πρακτικές και διευρύνει τα μέσα της, σε έναν διακαλλιτεχνικό και πολυμεσικό διάλογο με την πραγματικότητα.

Η καλλιτεχνική επιτροπή του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους, που απαρτίζεται από τους Σάββα Πατσαλίδη (ομότιμο καθηγητή θεατρολογίας του Α.Π.Θ.), Πρόδρομο Τσινικόρη (σκηνοθέτη, δραματουργό, ηθοποιό) και Νίκο Καπέλιο (ηθοποιό του Κ.Θ.Β.Ε.), επέλεξε καλλιτέχνες που έρχονται σε ρήξη με τις συμβάσεις, με τις κυρίαρχες θεατρικές δομές, παίρνουν ρίσκα και υλοποιούν τις ιδέες τους, κόντρα σε κάθε περιορισμό, τολμώντας, αναθεωρώντας, προτείνοντας. Και όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο κ. Σάββας Πατσαλίδης: «Ένα σύγχρονο φεστιβάλ, δεν είναι απλά μια γιορτή του πολιτισμού, αλλά και ένα εργοτάξιο, όπου δοκιμάζονται ιδέες και τάσεις, προκαλούνται ρήξεις, γίνονται λάθη, και παίρνονται ρίσκα. Ένα σύγχρονο φεστιβάλ σκέφτεται παγκόσμια και δρα τοπικά. Είναι ένα εργοτάξιο του δικού μας παρόντος».

 

Οι παραστάσεις

Οι Agrupación Señor Serrano με την παραγωγή «The Mountain», έρχονται από την Ισπανία, χτίζοντας μια παράσταση γύρω από την έννοια της αλήθειας και σχολιάζουν τη διαφορά ανάμεσα σε πραγματικά γεγονότα και σε επινοημένες αφηγήσεις. Με αφορμή την πρώτη εκστρατεία στο Έβερεστ και την αμφιλεγόμενη επιτυχία της, καθώς και τη ραδιοφωνική εκπομπή του Όρσον Γουέλς, που έσπειρε τον πανικό στους ακροατές τον Οκτώβριο του 1930, η παράσταση επικεντρώνεται στο ερώτημα του πώς χτίζουμε μια αλήθεια. Υπάρχει άραγε η αλήθεια, και αν όχι, μήπως όλα τελικά, είναι εκδοχές του ίδιου ψέματος;

Η «Julia» της βραβευμένης με Χρυσό Λέοντα για το Θέατρο (2022) σκηνοθέτιδας Christiane Jatahy από τη Βραζιλία, προκαλεί με την καινοτόμα προσέγγιση του νατουραλισμού στο σήμερα. Βασισμένη στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Αύγουστου Στρίνμπεργκ πραγματεύεται, πέρα από τη θεματική του φύλου, ζητήματα ταξικά καθώς και φυλετικά. Η χρήση ψηφιακών μέσων δημιουργεί μία νέα θεατρική συνθήκη που επαναδιαπραγματεύεται τα όρια μεταξύ σκηνής, οθόνης και πραγματικότητας. Μέσα από τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο η σκηνοθέτιδα ενσωματώνει κινηματογραφικά στοιχεία και προβολές στον δραματουργικό ιστό της παράστασης, αποκαλύπτει τη δική της ξεχωριστή ματιά στη θεατρική πράξη.

Το «Jukebox Thessaloniki» είναι μια site-specific performance με τη συμμετοχή ηθοποιών του Κ.Θ.Β.Ε., υπό την καθοδήγηση της γνωστής γαλλικής πειραματικής ομάδας Encyclopédie de la parole, που μελετά τα είδη των λόγων που αρθρώνονται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτιστικά συμφραζόμενα. Ζώντας σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, ποιες λέξεις και ποια λόγια φτάνουν σε μας από το πρωί μέχρι το βράδυ; Η παράσταση ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και προσκαλεί ντόπιους καλλιτέχνες να συλλέξουν ήχους και να δημιουργήσουν ένα ζωντανό jukebox. Ποιοι είναι οι ήχοι αυτοί που αποτυπώνουν το ηχητικό περιβάλλον ενός τόπου; Ποια είναι τα είδη λόγων που αναπτύσσονται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτιστικά́ συμφραζόμενα;

Στη λογική της Autoteatro performance, το «The Quiet Volume» και τo «Not to Scale» των Ant Hampton και Tim Etchells θα προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία συμμετοχικής δημιουργίας, κατά την οποία το κοινό, φορώντας ακουστικά, καλείται σε ζευγάρια να φτιάξει, βήμα βήμα, τη δική του ιστορία και να τη μοιραστεί.

 

 

Ο χαρισματικός σκηνοθέτης και ηθοποιός Boris Nikitin γράφει και παρουσιάζει τη μονολογική περφόρμανς «Attempt on Dying». Πόσο κοντά μπορούμε να έρθουμε ο ένας στον άλλον; Πόσο μεγάλος είναι ο φόβος να δείξουμε τον αληθινό μας εαυτό; O Boris Nikitin περιγράφοντας δύο σημαντικές στιγμές της ζωής του, δημιουργεί μια παράσταση ερευνώντας τι συμβαίνει όταν τολμά κανείς να αποκαλύψει την αλήθεια του• να εκθέσει τον εαυτό του, να γίνει ορατός -άρα και ευάλωτος στην κριτική των άλλων. Μπορεί αυτή η φαινομενική αδυναμία να μετατραπεί σε πλεονέκτημα και να γίνει το όπλο για μια πραγματική υπέρβαση; Για μία σημαντική αλλαγή στη ζωή;

Το έργο «Δεσμώτης» / «Gefesselt» της Νατάσας Σίδερη, που έλαβε το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού MYTHOS?!, που υλοποιήθηκε σε μια διεθνή συνεργασία του Κ.Θ.Β.Ε. με το θέατρο του Regensburg, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, διαδικτυακά, λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του στη Γερμανία. Παράλληλα, οι συντελεστές της παράστασης θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο μιας ανοιχτής παρουσίασης και συζήτησης με το ελληνικό κοινό.

Συζητήσεις με θεωρητικούς του θεάτρου αλλά και τους ξένους καλλιτέχνες θα πραγματοποιούνται για κάθε μία από τις παραστάσεις του Φεστιβάλ.

 

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη διοργάνωση και το αναλυτικό πρόγραμμα του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ

Σχετικά άρθρα

Ξεκινά στην Αλεξανδρούπολη το AXD Short Film Festival

Αντώνιος Βαρβατσούλιας

«Τα 12 Κουπέ» | 10o Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών τον Μάιο του 2021 στο Ρουφ

Αντώνιος Βαρβατσούλιας

Τα βραβεία 44oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Βασίλειος Μακέδος

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X