Sparmatseto
Θέατρο Τέχνες

Το αγόρι στο θεωρείο | Από το Εθνικό Θέατρο

 

Το αγόρι στο θεωρείο | Από το Εθνικό Θέατρο

 

Το αγόρι στο θεωρείο

Μια εξαιρετική θεατρική παράσταση της Αγγελικής Δαρλάση.

 

Άνθρωποι που σώθηκαν το φοβερό βράδυ της Μικρασιατικής Καταστροφής κάνουν σπίτι τους ένα Θέατρο. Κάθε θεωρείο και μια ιστορία, κάθε θεωρείο και μια ελπίδα. Ένα αγόρι που βιοπορίζεται ως τσιράκι στην αγορά, μια κοπέλα που όλο ράβει και ξηλώνει το πέπλο του νυφικού της, ένα κορίτσι που δεν μιλά αλλά μόνο τραγουδά και άλλοι πολλοί,  υπέροχοι και πονεμένοι γείτονες.. Ο Δρόσος είναι ένα μικρό αγόρι που προσπαθεί να μάθει να ζει τη νέα του ζωή με τη φροντίδα μιας άγνωστης έως τότε γυναίκας, της Δόμνας. «Είναι κουκλόσπιτο εδώ…» ψιθυρίζει η αδελφή του η Αρετή όταν αντικρίζει το θέατρο και αποφασίζει να μείνει κρυμμένη μέσα σ’ ένα μπαούλο.

Μια μέρα η Αρετή εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Όλοι μαζί, ενωμένοι, προσφέρονται να βοηθήσουν τον Δρόσο να βρει την αδελφή του. Με τη βοήθεια ενός μισοσκισμένου βιβλίου της Τρικυμίας του Σαίξπηρ σε μετάφραση του Πολυλά που εξιστορεί τις περιπέτειες ενός πνεύματος, του Άριελ και ενός μάγου, του Πρόσπερο, ο Δρόσος και οι φίλοι του ανακαλύπτουν την αλήθεια. Μια καινούργια ζωή τους περιμένει…

 

 

Σκηνοθετικό σημείωμα

Το θέατρο ήταν και είναι πάντα ο τόπος όπου συναντιέται η μυθοπλασία με την πραγματικότητα, η φαντασία με την ύλη. Είναι ένας τόπος μετάβασης από τη μία πλευρά στην άλλη, μετουσίωσης του βιώματος σε τέχνη, του τραύματος σε χαρά. Μέσα σε ένα θέατρο, λοιπόν, ο Δρόσος, η Δόμνα, η Ευδοξία, ο Σάββας αντιμετωπίζουν τη σκληρή πραγματικότητα της προσφυγιάς και του ξεριζωμού, μέσα σε ένα θέατρο βρίσκουν καταφύγιο, και με όχημα το θέατρο επουλώνουν τα τραύματά τους και βρίσκουν ξανά την αγάπη, την αλληλεγγύη, την ευτυχία.

Στον ευρύτερο χωροχρόνο της ελληνικής ιστορίας του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, διαμορφώθηκαν κομμάτια της ταυτότητάς μας. Η Μικρασιατική Καταστροφή έχει σημαδέψει την ιστορία μας κι έχει καθορίσει τη σχέση μας με την έννοια της προσφυγιάς, της απώλειας, της νοσταλγίας, της μνήμης αλλά και της καινούργιας αρχής. Η μικρο-ιστορία των προσώπων του έργου γίνεται πανανθρώπινη, ξεφεύγει από το στενό ιστορικό της πλαίσιο κι έρχεται να συνομιλήσει με τους πρόσφυγες όλου του κόσμου τότε, τώρα και πάντα.

Σοφία Μαραθάκη

 

 

Μάθετε περισσότερα για τη θεατρική παράσταση κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σχετικά άρθρα

“UBUNTU. Πέντε δωμάτια από τη Συλλογή Χάρη Δαυίδ” στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Αντώνιος Βαρβατσούλιας

Έκθεση: Από αγάπη για την Ελλάδα (La Grèce, par amour ) | Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Ο Εugenio Barba στο Εθνικό Θέατρο για διήμερο masterclass: EUGENIO BARBA & ODIN TEATRET IN ATHENS

Βασίλειος Μακέδος

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X