Sparmatseto
Projects Γενικά Projects

Τεχνικές επικοινωνίας γονέα και παιδιού | Ένα εξαιρετικά χρήσιμο σεμινάριο

 

Τεχνικές επικοινωνίας  γονέα και παιδιού

Ένα εξαιρετικά χρήσιμο σεμινάριο

 

Τεχνικές επικοινωνίας  γονέα και παιδιού

Η σωματική και συναισθηματική κατάσταση των παιδιών, καθώς και η κοινωνική και γνωστική τους ανάπτυξη, σήμερα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη δυναμική και την συμπεριφορά της οικογένειάς τους.

Η αυξανόμενη συχνότητα προβλημάτων συμπεριφοράς μεταξύ των παιδιών θα μπορούσε να υποδηλώσει ότι ορισμένες οικογένειες αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο άγχος που αυτά βιώνουν.

Η κατανόηση των προβλημάτων σχέσεων γονέων και παιδιών, μπορεί να είναι δύσκολη επειδή μπορεί να υποβόσκουν μέσα τους πολλά διαφορετικά υποκείμενα ζητήματα.

Τα πιθανά αποτελέσματα μπορεί επίσης να διαφέρουν από οικογένεια σε οικογένεια ανάλογα με τη θρησκεία, τον πολιτισμό, την εθνότητα και φυσικά την οικονομική της κατάσταση.

 

Τα παιδιά έχουν ανάγκη να επικοινωνούν ουσιαστικά  με τους γονείς τους. Η επικοινωνία αυτή τα βοηθάει ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους, αλλά και τον κόσμο γύρω τους. Ενδυναμώνει και χτίζει την αυτοπεποίθησή τους, ταυτόχρονα,  δομείται το αίσθημα της ασφάλειας και της αγάπης.

Ωστόσο, η αποτελεσματική επικοινωνία αποτελεί μία ιδιαίτερη πρόκληση για τους γονείς. Οι περισσότεροι από εμάς, δεν γνωρίζουμε ποιος είναι ο ιδανικός αυτός τρόπος, με αποτέλεσμα να μας δημιουργείται το αίσθημα του άγχους και του φόβου ότι δεν θα τα καταφέρουμε.

Η σχέση μεταξύ γονέα – παιδιού είναι κάτι πολύ προσωπικό και ιδιωτικό. Κανείς δεν μπορεί να δώσει ακριβείς οδηγίες για το πώς να επικοινωνεί «σωστά» με τα παιδιά του, γιατί ο κάθε γονέας και το κάθε παιδί είναι μοναδικό.

Παρ’ όλ’ αυτά , μέσα από τη διεξαγωγή αυτού του σεμιναρίου  «Τεχνικές Επικοινωνίας Γονέα και Παιδιού», θα διδαχτούμε νέες δεξιότητες επικοινωνίας. Μέσα από πραγματικά παραδείγματα θα γνωρίσουμε πώς εφαρμόζονται στην πράξη. Επίσης, θα γίνει αναφορά, σε νέους αποτελεσματικότερους τρόπους επίλυσης καθημερινών προβλημάτων. Πιο συγκεκριμένα, θα μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα αρνητικά συναισθήματα του παιδιού και νέους τρόπους για την αντιμετώπισή τους. Επιπλέον, θα αναφερθούμε στο συναίσθημα του θυμού, και τι εναλλακτικές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για  να επιλύουμε με ειρηνικό τρόπο τις συγκρούσεις στην οικογένεια , αντί να χρησιμοποιούμε τη «μέθοδο» της τιμωρίας.

 

Το σεμινάριο αναλυτικότερα

Στο εκπαιδευτικό αυτό σεμινάριο θα αναφερθούμε εκτενώς, στο α μέρος:

1. Αναγνώριση συναισθημάτων των παιδιών 

Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε την συμπεριφορά των παιδιών μας θα πρέπειπρώτα να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τα συναισθήματα τους, κατανοώντας έτσι καλύτερα την συμπεριφορά τους. Για να τα βοηθήσουμε θα πρέπει να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα τους και να τα αποδεχτούμε.

2. Ένα αναστατωμένο παιδί

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ένα αναστατωμένο παιδί. Μπορούμε να τα ακούσουμε με προσοχή και να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματά τους, πραγματοποιώντας τις περισσότερες επιθυμίες τους.

3. Αποφεύγοντας τη τιμωρία

Πολλές φορές φτάνουμε σε σημείο που δεν ξέρουμε τι άλλο να πούμε στα παιδιά μας και τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να σταματήσει η ανεπιθύμητη

συμπεριφορά του. Υπάρχουν κάποιες εναλλακτικές λύσεις που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε ώστε να αποφύγουμε την τιμωρία και να εξασφαλίσουμε μια καλή

συνεργασία μαζί του, χωρίς να βλάψουμε την αυτοπεποίθησή ή να τα «φορτώσουμε» με αρνητικά συναισθήματα

 

ενώ στο β μέρος:

4. Ενισχύοντας την αυτονομία

Ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά μας έτσι ώστε αυτά να διαχωριστούν από μάς. Δεν θα πρέπει επ’ ουδενί σαν αντίγραφα μας αλλά ως αυτόνομες προσωπικότητες με διαφορικές αντιλήψεις, σκέψεις, συναισθήματα, επιθυμίες και όνειρα.

5. Παιδί και έπαινος

 Σ’ αυτή την ενότητα θα μάθουμε πώς να τα βοηθήσουμε ώστε να χτίσουν μια θετική και ρεαλιστική εικόνα για τον εαυτό τους μέσα από τον έπαινο. Θα μάθουμε πώς να επαινούμε το παιδί μας με τον πιο λειτουργικό τρόπο.

6. Παιδί και μαθημένοι ρόλοι

 Το πώς οι γονείς σκέφτονται για το παιδί τα επηρεάζει ως προς την συμπεριφορά, τον τρόπο δράσης τους και το πώς νιώθουν. Αν ένα παιδί χαρακτηρίζεται ως «ζωηρό» ή

«ντροπαλό» τότε θα έχει και την ανάλογή συμπεριφορά. Σε αυτό το σημείο θα μάθουμε πώς να «σπάμε» τους μαθημένους ρόλους του παιδιού μας και έτσι απελευθερωνόμαστε και οι δύο με αποτέλεσμα να  έχουμε πιο λειτουργική σχέση μαζί του.

 

technikes epikoinonias_poster_color (1)
Η αφίσα του σεμιναρίου

Βιογραφικά εισηγητριών του σεμιναρίου

 Δεμερτζή Σουλτάνα

ΗΔεμερτζή Σουλτάνα ξεκίνησε το 2010 και ολοκλήρωσε τις βασικές σπουδές της στην ψυχολογία «Bachelor of science» το2015 στο Empire State College.

To 2015 εκπαιδεύτηκε στην εφαρμοσμένη συμβουλευτική ψυχικής υγείας αποκτώντας

«δίπλωμα στην εφαρμοσμένη συμβουλευτική». Από το 2015 έως και σήμερα που συνεχίζει να εκπαιδεύεται έχει ολοκληρώσει τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:

  1. Κατάρτιση στην παιδοψυχολογία 2016-2017 (410 ωρών)
  2. Κατάρτιση στην γνωστική-συμπεριφοριστική θεραπεία 2017-2018 (410 ωρών)
  3. Κατάρτιση στην ειδική αγωγή 2017-2018 (450 ωρών)
  4. Πρόγραμμα εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων 2018 (160 ωρών)
  5. Πανελλήνιο συνέδριο σχολική ψυχολογία 19-22 Νοέμβριου 2015
  6. Ανταπόκριση στη παρέμβαση: υποστήριξη μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής (2015)

Ταυτόχρονα έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια όπως σχολική ψυχολογία, δυσλεξία, γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία, άγχος και στρες κ.α.

Η Δεμερτζή Σουλτάνα το 2012 προσέφερε εθελοντική πρακτική άσκηση στο γενικό νοσοκομείο Ξάνθης, στο ψυχιατρικό τμήμα των εξωτερικών ιατρείων.

Επίσης το 2013 προσέφερε εθελοντική εργασία στο ψυχολογικό κέντρο Β. Ελλάδος/παράρτημα Ξάνθης.

 

Εκιζίδου  Δέσποινα

Η Εκιζίδου Δέσποινα, το 1994 ολοκλήρωσε τις διάρκειας τεσσάρων ετών Προπτυχιακές της σπουδές στην Ψυχολογία, στοAmerican Hellenic Society For Advanced Studies.

Από το 2013 και έως το 2017 ολοκλήρωσε σπουδές σε:

  1. Δίπλωμα στη Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας (τριετές πρόγραμμα)
  2. Δίπλωμα στην Εφαρμοσμένη Συμβουλευτική (μονοετές πρόγραμμα)
  3. Δίπλωμα στην Κλινική Ύπνωση με εξειδίκευση στην Βιοθυμική Ψυχοθεραπεία.

Επίσης έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές (Master of Science in Cognitive Behavioral Therapy with Counseling Skills) στο Canterbury Christ Church University.

Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Συμβουλευτικής, της European Association for Counselling και του General Hypnotherapy Register.

Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και είναι συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

 

 

Πληροφορίες – εγγραφές στο σεμινάριο

 Ημερομηνία: Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Διάρκεια: 3 ώρες

Ώρες: 18:00 έως 21:00

Κόστος συμμετοχής: 25 ευρώ

 

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου συμπληρώστε την φόρμα εγγραφής

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdhRQYOfr_kZRb7UzZ5Kh0OybLcL590sGe9_yTHHcov2JoKIg/viewform

 

ή επικοινωνήστε με τις εισηγήτριες,

   

ΠΡΟΣΟΧΗ: Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Σχετικά άρθρα

Ο Γιάννης Ρίτσος για την Αιώνια Οικουμενική Μάνα

Θανάσης Μουσόπουλος

Η ψυχολογία της αντίστασης – όχι στους φόβους

1821 το Δίλημμα: Επανάσταση ή Μεταρρύθμιση;

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X