Sparmatseto
Κινηματογράφος Τέχνες

Κινηματογράφος: αποκαλύπτοντας τα μυστικά του μέσα από δοκίμια της Ελευθερίας Δημητρομανωλάκη

 

Κινηματογράφος: αποκαλύπτοντας τα μυστικά του μέσα από δοκίμια της Ελευθερίας Δημητρομανωλάκη

 

Κινηματογράφος

Η Ελευθερία Δημητρομανωλάκη είναι συγγραφέας, με Master και PhD στη θεωρία κινηματογράφου και λογοτεχνίας, ασχολούμενη επαγγελματικά και ερευνητικά με τους εν λόγω τομείς. Μέσα από δύο δικά της δοκίμια ελεύθερης μάλιστα πρόσβασης μας προσφέρει την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον κινηματογράφο και να έρθουμε σε στενότερη επαφή μαζί του.

 

 

Τα Δοκίμια

 

Η μορφολογία του σεναρίου (αφήγηση, μυθοπλασία και συγγραφή)

Με οδηγό τη θεωρία της αφήγησης και ειδικότερα τη «Μορφολογία του παραμυθιού» του Vladimir Propp, η Ελευθερία Δημητρομανωλάκη προχωρά σε μια καινοτόμα ερευνητική προσέγγιση της ταινίας «Το προξενιό της Άννας» του Παντελή Βούλγαρη, φιλμ με σαφείς πολιτικές θέσεις για τον ρόλο της γυναίκας, τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς, την εσωτερική μετανάστευση και την ταξική διαστρωμάτωση. Η έρευνα εξελίσσεται ιχνηλατώντας έτσι ένα φιλμ ρεαλιστικό, βαθιά πολιτικό, στο μεταίχμιο του υπαρξιστικού ανθρωπισμού, κινούμενη μέσα στο αφηγηματικό πλαίσιο της θεωρίας του Propp, ο οποίος ως γνήσιος επίγονος του Αριστοτέλη προτάσσει την ανθρώπινη πράξη, τα πάθη, τα ήθη και τις συγκρούσεις των προσώπων ως τους σημαίνοντες ιστούς του μύθου.

 

Στοιχεία βιβλίου

Τίτλος: “Η μορφολογία του σεναρίου (αφήγηση, μυθοπλασία και συγγραφή)”

Συγγραφέας: Ελευθερία Δημητρομανωλάκη

Είδος: Μελέτη / Κινηματογράφος

Εκδόσεις το βιβλίο

Άδεια διανομής: Creative Commons BY-NC-SA (Αναφορά δημιουργού – Μη εμπορική χρήση – Παρόμοια διανομή)

ISBN: 978-618-5348-00-7

Σελίδες: 176

Έτος έκδοσης: 2018

 

Αποκτήστε δωρεάν πρόσβαση στο βιβλίο από την Ανοικτή Βιβλιοθήκη κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 

 

 

Το βλέμμα της κάμερας. Από τα σημεία του κινηματογράφου στη φιλμική γραφή

Η μελέτη της Ελευθερίας Δημητρομανωλάκη προσεγγίζει τη σημειολογία του κινηματογράφου στην πολυδιάστατη αποτύπωσή της, με βασικό άξονα τη σημειωτική σχέση της χωρικότητας με τη χρονικότητα.

Αναδεικνύεται ερευνητικά πως η χωρική και εικαστική άρθρωση του κινηματογράφου σηματοδοτούν τη σχέση του με το θέατρο και τις εικαστικές τέχνες στο σύνολό τους, ενώ παράλληλα η χρονική διάσταση της φιλμικής γραφής σηματοδοτεί τη συντακτική σύμπλευση με τη λογοτεχνία.

Η κατανόηση του διττού ρόλου της κινηματογραφικής κάμερας μπορεί να απελευθερώσει τους πολλαπλούς φιλμικούς κώδικες κατά τη σκηνοθετική πράξη και να φωτίσει ερμηνευτικά με ποιους τρόπους η τέχνη της εικόνας ως εικαστική ανάπτυξη στο χώρο, αφηγείται μια ιστορία που εξελίσσεται στο χρόνο.

(πηγή: https://www.ordino.gr)

 

Στοιχεία βιβλίου

Συγγραφέας: Ελευθερία Δημητρομανωλάκη

εκδόσεις: τοβιβλίο

σελίδες: 224

ISBN: 978-618-5348-09-0

εκδοτική επιμέλεια: Δήμος Χλωπτσιούδης

γλώσσα: Ελληνικά

έτος έκδοσης: 2020

Αποκτήστε δωρεάν πρόσβαση στο βιβλίο από τοβιβλίο net κάνοντας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 

 

Ελευθερία Δημητρομανωλάκη

Η Ελευθερία Δημητρομανωλάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και ζει στην Αθήνα.

Είναι συγγραφέας, με Master και PhD στη θεωρία κινηματογράφου και λογοτεχνίας, ασχολούμενη επαγγελματικά και ερευνητικά με τους εν λόγω τομείς.

Σπούδασε Νομικά (ΕΚΠΑ) και άσκησε τη δικηγορία για λίγο. Οι παράλληλες σπουδές σκηνοθεσίας κινηματογράφου – τηλεόρασης και η αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία ως σκηνοθέτης και casting director, οδήγησαν σε σχετικό Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό (Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων & Πολιτισμού), με γνωστικό αντικείμενο το συγκριτικό πεδίο των τεχνών λόγου και εικόνας. Έχει διδάξει αντίστοιχα μαθήματα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά τμήματα, καθώς επίσης σε Προγράμματα Σπουδών του ΕΚΠΑ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη σημειωτική και αφηγηματική σχέση μεταξύ κινηματογράφου και λογοτεχνίας, στη σημειολογία των μέσων, στο σενάριο και τη συγγραφή του πεζού λόγου. Κείμενά της δημοσιεύονται τακτικά σε εφημερίδες και περιοδικά, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, δίνοντας διαλέξεις και συμμετέχοντας σε ημερίδες και συνέδρια.

 

Σχετικά άρθρα

Θέατρο | ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ Φραντς Κάφκα

Βασίλειος Μακέδος

Ομήρου Οδύσσεια του Δημήτρη Μαρωνίτη από το ΚΘΒΕ

Βασίλειος Μακέδος

«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Βασίλειος Μακέδος

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X