Sparmatseto
Αφιερώματα Θέατρο Παιδί Πρόσωπα

Σταύρος Ράικος | Το παιδικό θεατρικό εργαστήρι μέσα από τα μάτια ενός εκπαιδευτικού

Η σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση θέλει τα παιδιά να ασχολούνται με δράσεις που αναδεικνύουν  την δημιουργικότητα, την έκφραση της σκέψης, την συνεργασία και την μεταξύ τους επικοινωνία με απώτερο σκοπό την κοινωνικοποίηση, την τόνωση της αυτοπεποίθησης, την ενδυνάμωση της συναισθηματικής ευφυΐας και την εκτόνωση τους.

Η παρακολούθηση και η ένταξη του παιδιού σε μια θεατρική ομάδα είναι μια πρόταση που μπορεί να τα αναδείξει όλα αυτά, υπό την καθοδήγηση βέβαια ενός ικανού εκπαιδευτικού που θα πρέπει να γνωρίζει τα παιδιά και να τα εμπνέει ώστε και τα ίδια από την πλευρά  τους να μπορούν να τον εμπιστεύονται για το ιδανικό αποτέλεσμα.

“Τα μαθήματα θεάτρου, θα κάνουν ένα παιδί πιο άνετο μπροστά σε ένα ακροατήριο”

Ο Σταύρος Ράικος είναι ένας εκπαιδευτικός (δάσκαλος) με όλη την σημασία της λέξης που «ασχολείται» με τα παιδιά, τις ανησυχίες και τις φιλοδοξίες τους χρόνια τώρα.

Γεννημένος στη Χρυσούπολη και απόφοιτος του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης έχει διδάξει σε πολλά  δημοτικά σχολεία ανά την Ελλάδα, δημιουργώντας όπου κι αν πηγαίνει  θεατρικές ομάδες, μουσικοφιλολογικά σχήματα, και ομάδες ανάγνωσης αφήνοντας μια παρακαταθήκη κάνοντας,  όσους συνεργάστηκαν μαζί του, σχεδόν αδύνατον να τον ξεχάσουν ποτέ.

Έμπνευση του η ρήση του Πυθαγόρα, «Αρχή πολιτείας απάσης νέων τροφά» (Θεμέλιο κάθε πολιτείας είναι η ανατροφή των νέων) και η δίψα του για την μετάδοση της γνώσης και του πολιτισμού, τον κάνει να αφιερώνει πολλές ώρες από την προσωπική του ζωή στους μαθητές του, περνώντας με αυτό τον τρόπο την σχέση μεταξύ τους σε άλλο επίπεδο δημιουργώντας μια ιδιόρρυθμη οικογένεια που βασίζεται στην αγνή ανιδιοτέλεια του.

Προσπαθούμε να «αποκωδικοποιήσουμε» την σκέψη του, την προσφορά και την αγάπη του για τους μαθητές του.

“Με τους μαθητές μου, πρέπει κάθε φορά να λειτουργούμε ως ομάδα”
Η δημιουργική Θεατρική ανησυχία πότε άρχισε να φουντώνει μέσα σου και πως ξεκίνησε

Το 2000 όταν υπηρετούσα στο νησί της Ιθάκης ως δάσκαλος, εντάχθηκα για πρώτη φορά στην θεατρική ομάδα «Φόρκυνα».

Ήταν η αρχή για να ασχοληθώ με το παιδικό θέατρο. Το 2002 ως  δάσκαλος του 3ου Δημ.σχ. Ξάνθης ανεβάσαμε την 1η μεγάλη παράσταση με τους μαθητές μου την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη με απόλυτη επιτυχία.

 Έχουν περάσει 17 ολόκληρα έτη και σε όλους μας (γονείς και μαθητές), έχει χαραχθεί μέσα στην καρδιά μας.

Από τότε έως και σήμερα έχω ανεβάσει αρκετές παραστάσεις με τους μαθητές μου, οι οποίες μας βοήθησαν ώστε να λειτουργούμε ως ομάδα κάθε φορά. Επίσης οι μαθητές βρίσκουν τον καλύτερο τρόπο να επικοινωνούν  μεταξύ τους καθώς η θεατρική ομάδα συμβάλλει σημαντικά στη συνολική μόρφωση και εκπαίδευση τους και προσφέρει ποικιλία γνώσεων.

«Η μελωδία της ευτυχίας», «Το όνειρο του Σκιάχτρου» του Ευγένου Τριβιζά, ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη, «Όνειρο καλοκαιρινός νυκτός» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, αφιέρωμα στον ελληνικό κινηματογράφο, «Οδυσσεβάχ» της Ξένιας Καλογεροπούλου, «ο μικρός Πρίγκιπας» του  Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ είναι οι παραστάσεις που έχουν ανέβει τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας στα πλαίσια των γιορτών νεολαίας.

“Όλα τα παιδιά έχουν ταλέντο”

 

Κάθε παιδί που ασχολείται με το θέατρο τι κερδίζει και τι χάνει? Λειτουργεί το αντίβαρο στην όλη δράση κι αν ναι με τι κόστος.

Η ενασχόληση των παιδιών από μικρή ηλικία με την τέχνη του θεάτρου τα βοηθά να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες κάτι που μπορεί να το διακρίνει κανείς στο τέλος κάθε σχολικής χρονιά.

Το σχολικό θέατρο βοηθά ποικιλοτρόπως τον μαθητή να ανακαλύψει πράγματα που δεν μπορούσε να φανταστεί ποτέ ότι τα διαθέτει. Το θέατρο συνδράμει στο να μπορέσει ένα παιδί να γίνει καλύτερο με τον εαυτό του αλλά και με τους γύρω του.Τονώνει καταρχήν την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση των παιδιών που θα παραστήσουν ένα θεατρικό έργο. Η ιδέα και μόνο ότι μετά από μήνες προετοιμασίας θα βρίσκονται στο σανίδι και εκατοντάδες μάτια θα είναι στραμμένα πάνω τους, μπορεί αρχικά να αγχώνει τους μαθητές αλλά κατόπιν τους κάνει να πιστέψουν την πιο ενεργειακή ίσως λέξη που δεν είναι άλλη από το ρήμα μπορώ!

Δεν είναι άριστα στα μαθήματα όλα τα παιδιά. Όλα όμως τα παιδιά έχουν ταλέντα. Φανταστείτε λοιπόν πόσο άξιο νιώθει ένα παιδί που ενώ γνώριζε το ίδιο ότι είναι μέτριο στις επιδόσεις των μαθημάτων, χαίρει εκτίμησης και αναγνώρισης λόγω της εμπλοκής του και της συμμετοχής του σε μια εκδήλωση του σχολείου όπως το θέατρο.

Το αποτέλεσμα της όλης ενασχόλησης είναι κέρδος και μόνο κέρδος.

“Τα θετικά συναισθήματα που νιώθει το παιδί μέσα από την επαφή του με το θέατρο είναι ο οδηγός του για μια καλύτερη ζωή”
Γιατί τα παιδιά να ασχοληθούν με την Θεατρική Αγωγή.

Τα θετικά συναισθήματα που νιώθει το παιδί μέσα από την επαφή του με το θέατρο είναι ο οδηγός του για μια καλύτερη ζωή. Μειώνεται το άγχος, αυξάνεται η στοργή για τους ανθρώπους και τα συναισθήματα ζωντανεύουν.

Αφήστε τα παιδιά να γνωρίσουν το θέατρο. Τι καλύτερο από το να τα βλέπετε γεμάτα ζωντάνια, ενθουσιασμό και με ένα τεράστιο χαμόγελο δημιουργίας στα πρόσωπά τους;

Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους πολλών ανθρώπων είναι η δημόσια ομιλία.

Τα μαθήματα θεάτρου, θα κάνουν ένα παιδί πιο άνετο μπροστά σε ένα ακροατήριο και θα το βοηθήσουν να μάθει να μιλά καθαρά και να σχεδιάζει. Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων βοηθά επίσης ένα παιδί στην οικοδόμηση της αυτοεκτίμησης ενισχύοντάς το με αυτοπεποίθηση.

Οι δεξιότητες, η εμπιστοσύνη και η αυτοεκτίμηση που μπορούν να αναπτυχθούν σε μια  ενεργή ομάδα έχουν αξία ακόμη και πέρα από τη σκηνή.

Τα αποτελέσματα της συμμετοχής του παιδιού σε μια θεατρική ομάδα, διαρκούν για πάντα στη ζωή του!

Σχετικά άρθρα

“Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές”, την 1η Φεβρουαρίου από το ΚΘΒΕ

Ο κόσμος των νέων

Τάσος Κωνσταντινίδης

Ζεϊμπέκοι (Ζεϊμπέκηδες), αυτοί οι ξεχασμένοι Θράκες.

Αντώνιος Βαρβατσούλιας

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X