Sparmatseto
Βιβλίο

Βιβλιοπρόταση | Γεωμετρικοί διάλογοι (ιστορίες με τον παππού) του Δημήτρη Ι. Πάλλα

Στο βιβλίο του «Γεωμετρικοί διάλογοι-ιστορίες με τον παππού» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Αφοί Κυριακίδη», ο συγγραφέας/εκπαιδευτικός Δημήτρης Ι. Πάλλας μας εισάγει πρωτότυπα στο χώρο της γεωμετρίας μέσο ενός ιδιαίτερου τρόπου που βασίζεται στο παιχνίδι και τον διάλογο, εξασκώντας μοναδικά τον μαθητή/εγγονό στο επιστημονικό αντικείμενο και τον προφορικό λόγο.

Του διδάσκει πώς να είναι αυθόρμητος, ευρηματικός και ευέλικτος εξασκώντας την κριτική του ικανότητα και δεξιότητα κάνοντας τον έτσι να κατανοήσει καλύτερα μια σημαντική επιστήμη που μας βοηθάει στην ανάπτυξη της ικανότητας αντίληψης του χώρου που ζούμε,  καλλιεργεί μέσα μας την ικανότητα μιας νοερής σύλληψης των μαθηματικών τεχνών, μας συνδέει άμεσα µε τον πραγματικό κόσμο και μεγαλούργησε στην αρχαία Ελλάδα.

Με απλότητα, φαντασία, αλλά και επιστημονική τεκμηρίωση ο παππούς προσπαθεί να οδηγήσει τον εγγονό στα μονοπάτια μιας άλλης πορείας για τη γνώση της γεωμετρίας και την απομυθοποίησή της.

Με μοναδικά όπλα τη φαντασία και την απλή, απλούστατη λογική, στους τριάντα οκτώ διαλόγους ανάμεσα στον παππού και στον εγγονό η γεωμετρία προσεγγίζεται φιλοσοφικά με τη συντροφιά του Θαλή, του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Ευκλείδη, των Περιπατητικών, του Αρίσταρχου.

Δεν λείπουν από την παρεούλα ο Βιτρούβιος, ο Λεονάρδο Ντα Βίντσι, ο Ραφαήλ.

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ικανότητα για να καταλάβει κανείς τη γεωμετρία, να την αποκωδικοποιήσει, να την συνδέσει με τις άλλες γνώσεις του και να την εντάξει τελικά στην καθημερινότητα του, όπως πρέπει να γίνεται με κάθε γνώση. Γι’ αυτό και η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης αποτελεί οργανικό κομμάτι του βιβλίου αυτού.

Η προσπάθεια του μέντορα παππού είναι να βοηθήσει τον εγγονό του να καταλάβει γιατί πηγαίνει στο σχολείο, γιατί δεν πρέπει να «φοβάται» τη Γεωμετρία, πώς να διευρύνει τις γνώσεις του, με ποιους τρόπους να τις έχει σε καθημερινή χρήση.

Αλλά και να συνειδητοποιήσει ότι η απόκτηση γνώσεων δεν έχει τέλος!

Δημήτρης Ι. Πάλλας

Ο Δημήτρης Ι. Πάλλας γεννήθηκε το 1949 στη Ξάνθη.

Το 1969 αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και ακολούθησαν σπουδές στο Παρίσι, στην Ecole Nationale Superiere Dew Beaux Arts, (Κρατική Σχολή Καλών Τεχνών) τμήμα Αρχιτεκτονικής με ειδίκευση στη βιοκλιματική κατοικία, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το 1982.

Εργάστηκε επί τριάντα δύο χρόνια ως ιδιωτικός εκπαιδευτικός στο Ιδιωτικό Δημόσιο Σχολείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, όπου στη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων ετών υπήρξε διευθυντής του. Παράλληλα με το εκπαιδευτικό του έργο και κατά το ίδιο χρονικό διάστημα ασχολήθηκε επαγγελματικά και με την αρχιτεκτονική.

Το 1990 αποφοίτησε από την Σχολή Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΣΕΛΔΕ). Έκτοτε παρακολούθησε πολλά σεμινάρια σχετικά με το εκπαιδευτικό έργο και συμμετείχε στην οργάνωση και διεξαγωγή εκπαιδευτικών επιμορφωτικών συναντήσεων.

Σχετικά άρθρα

«Ο άνθρωπος που θα γινόταν βασιλιάς» του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ

Θανάσης Μουσόπουλος

Μαθηματικά και λογοτεχνία – συνύπαρξη και συλλειτουργία στο έργο του Θανάση Τριανταφύλλου

Διάβασμα ενός βιβλίου | 8 σημαντικά οφέλη που μπορούμε να έχουμε.

Αντώνιος Βαρβατσούλιας

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X