Sparmatseto
Εικαστικά

TAKIS Αφιέρωμα | Είπαν για τον TAKIS

Ο Παναγιώτης Βασιλάκης, γνωστός παγκοσμίως ως TAKIS, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής. Πρωτοπόρος της κινητικής τέχνης, ξεδίπλωσε το καλλιτεχνικό του ταλέντο μετά το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και επιβλήθηκε προσφέροντας μια διαφορετική προσέγγιση της κινητικής τέχνης. Καλλιτέχνης αυτοδίδακτος εκ πεποιθήσεως, κατάφερε να δημιουργήσει μια άρρηκτη σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και τις επιστήμες συνδυάζοντας στοιχεία της φύσης και της φυσικής στη γλυπτική του. Γεννήθηκε το 1925 στην Αθήνα και πέθανε το 2019.

 

Ενδεικτικά κάποιες από τις αναφορές στον TAKIS οι οποίες αντλήθηκαν από το Ίδρυμα TAKIS:

 

«Το 1960, ο Τάκης παρουσίασε το έργο «Άνθρωπος στο διάστημα» στην γκαλερί της Iris Clert. Αυτή η θεαματική εγκατάσταση, που εμπεριείχε πηγές μαγνητισμού, αποτελούσε ένα είδος σύγκρουσης μεταξύ τριών κόσμων: του κόσμου της τέχνης, του κόσμου της επιστήμης και της σύγχρονης πραγματικότητας… Aυτή η επανάσταση στον τομέα της γλυπτικής δεν προέκυψε από την κριτική των εννοιολογικών ορισμών, αλλά από τη διερεύνηση των υλικών. Αυτή η πρώτη δημιουργία που εκμεταλλεύεται τον μαγνητισμό φάνηκε ως μια πραγματική ανακάλυψη, διότι ήταν μια λαμπρά παράδοξη απόδειξη των ερευνών που είχε πραγματοποιήσει ο Τάκης. Με τη συμπύκνωση της καθαρής ενέργειας, χωρίς όμως να αποκαλύπτει κάτι ορατό ή απτό, ο μαγνητισμός πληροί ένα χάσμα, ένα κενό στον χώρο και αποκαλύπτει την ύπαρξη της ύλης μέσα από την ίδια της την απουσία, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύει ότι η ύλη είναι ενέργεια»

Guy Brett

 

 

«Η μυθολογία είναι ζωντανή, εφόσον εγώ ζω μέσα σ’ αυτήν: είναι η φύση μου, η κουλτούρα μου, η ατμόσφαιρά και το ατελιέ μου… Μόνο έτσι θα μπορούσε να εκφραστεί ο Τάκις, ο τελευταίος από τους μεγάλους Έλληνες αοιδούς. Βιώνει την τέχνη του όπως ένας μυθικός χαρακτήρας βιώνει τη μοίρα του. Είναι ταυτόχρονα ο Δαίδαλος και ο Ορφέας, αρχιτέκτονας-μηχανικός και μουσικός-ποιητής…Το σύνολο του έργου του Τάκη επικεντρώνεται στη φαντασιακή εικόνα του διαστήματος, της μουσικής του και της απεραντότητάς του. Ο άνθρωπος υπερνικά τη βαρύτητα μέσω της παντοδύναμης τέχνης, η οποία είναι συνάμα αγάπη και επιστήμη…Ιδού ο αιώνιος Τάκης, η απεριόριστη ιδιοφυΐα».

Παρίσι, Μάιος 1983 Pierre Restany

 

 

«Ο Τάκις ποτέ δεν διαχώρισε τον επιστήμονα από τον καλλιτέχνη, καθώς και οι δύο υπακούουν στο κοινό πρόσταγμα της μοίρας: μέσω της έρευνας, να γνωστοποιήσουν το άγνωστο. Έτσι, κατασκεύασε μια θεωρία για το ρόλο του μαγνητισμού στη δημιουργία του έργου τέχνης, κατέστησε τον εαυτό του μεγάλο ιερέα του μαγνητισμού και ανέπτυξε πολύπλοκες ιδέες συγκρίνοντας θρησκειολογικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις για τον κόσμο, το Σύμπαν και τις μαγνητικές ιδιότητες του έργου τέχνης. Η προσπάθεια του Τάκι είναι μοναδική, αφού είναι ο πρώτος καλλιτέχνης διεθνώς που εντόπισε την ιδιαιτερότητα του φαινομένου και επιχείρησε να το εφαρμόσει με όρους αισθητικής».

Γιάννης Κολοκοτρώνης

 

 

Μάθετε περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος TAKIS

 

Σχετικά άρθρα

Είμαι Αυτό το Όνομα ή Αυτή η Εικόνα; | Εικαστική Συνεργασία

Βασίλειος Μακέδος

Σύλλογος Καλλιτεχνών Ν. Ροδόπης «ΑΘΗΝΙΩΝ»: Νησίδα καλλιτεχνικής δημιουργίας

Βασίλειος Μακέδος

«Terra In-cognita» Έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας

Βασίλειος Μακέδος

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X