Sparmatseto
Projects

Γιατί οι δημιουργικοί άνθρωποι δεν σκέφτονται το χρήμα

Οι δημιουργικοί άνθρωποι έχουν μια σχέση αγάπης / μίσους με το χρήμα.Τους αρέσει, γιατί – τελικά και ποιος δεν θα το ‘θελε; Αλλά και το μισούν, αποφεύγουν να το αντιμετωπίσουν, ακόμη και να μιλήσουν γι΄αυτό.

Ακολουθούν μερικοί καλοί λόγοι που το επιβεβαιώνουν.

Οι καλλιτέχνες λοιπόν,

Δεν θεωρούν το χρήμα και τόσο σημαντικό

Υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή από τα χρήματα, όπως η αγάπη, η τέχνη, η δικαιοσύνη, η παγκόσμια ειρήνη, ακόμα και η γεύση του πρωινού καφέ.

Ζούμε σε έναν κόσμο που έχει εμμονή με τα χρήματα, όπου τα ανθρώπινα όντα αντιμετωπίζονται σύμφωνα με το τραπεζικό τους ισοζύγιο και όχι την εγγενή αξία τους, και ενστικτωδώς εναντιωνόμαστε απέναντι σ’ αυτό.

Η δημιουργικότητα προσφέρει ένα παράθυρο σε έναν διαφορετικό κόσμο, με διαφορετικές αξίες. Η τέχνη υπάρχει σε μια διαφορετική, πιο ουσιαστική διάσταση. Σε έναν κόσμο που τρελαίνεται, μπορεί να χρησιμεύσει ως μια υπενθύμιση ότι τα χρήματα δεν είναι η αρχή και το τέλος.

Δεν ξέρουν πώς να το αποκτήσουν

Η ένδεια του καλλιτέχνη δεν έχει κάποια νοητή αρχή μιας και  γενικά η τέχνη δεν μπορεί να κοστολογηθεί.

Αυτό κάποτε να μου το θυμηθείτε. Αν οι καλλιτέχνες ήταν καλύτεροι στο να πουλάνε παρά να δημιουργούν, θα ήταν πωλητές, όχι καλλιτέχνες. Οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ μπορεί να μοιάζουν με ανεξιχνίαστα μυστήρια αφού ο καλλιτέχνης δεν μπορεί να ψυχολογήσει τον αγοραστή, γι ‘αυτό είναι επιτακτικό να επιστρέψει πίσω στη δημιουργική του ραστώνη  και δίνοντας τον καλύτερο του εαυτό να ελπίζει  πως θα ήταν αρκετό να το εκτιμήσει, με το αζημίωτο φυσικά, κάποιος «πελάτης».

Γλύπτης μαρμάρου

Δεν γνωρίζουν την αξία τους (σαν καλλιτέχνες)

Ένα προφανές εμπόδιο για την αξιοπρεπή διαβίωση δεν επιβαρύνει αρκετά τα έργα τέχνης, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. Πολλοί δημιουργοί απλά δεν συνειδητοποιούν την αξία του έργου τους σε πιθανούς αγοραστές.

Γι’ αυτούς δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Είναι απλά  αυτό που κάνουν. Κοιτάζοντας το με το μάτι του τελειομανή, βλέπουν όλα τα είδη των ατελειών τους που είναι αόρατα στο μη εκπαιδευμένο μάτι. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ολοκλήρωση του έργου, αλλά δεν είναι τόσο σημαντικό όταν πρόκειται για το κλείσιμο μιας πώλησης.

Επειδή αυτό που μπορεί να φανεί αρκετά καλό για εκείνον μπορεί να φανεί εξαιρετικά υπέροχο σε έναν πιθανό αγοραστή. Αλλά εάν τιμολογεί τον εαυτό του ή το έργο του πολύ χαμηλά, κλονίζει την εμπιστοσύνη των αγοραστών απέναντι του και τους κάνει να υποθέσουν πως κάτι πάει λάθος.

Είναι κανόνας πως πολλοί άνθρωποι είναι ευχαριστημένοι όταν πληρώνουν περισσότερα για την «ποιότητα» από το να πληρώνουν την φθηνότερη επιλογή.

Δεν θέλουν να πουλήσουν

Ένας από τους λόγους που οι δημιουργοί έχουν αποκτήσει φήμη για την εκκεντρικότητα τους είναι η αμφιλεγόμενη τους στάση απέναντι στο χρήμα και την επιτυχία. Ο υπόλοιπος κόσμος θα άρπαζε την ευκαιρία για φήμη αν αυτή τους δινόταν στο πιάτο. Αυτοί όμως είναι διστακτικοί, σχεδόν τρομοκρατημένοι, νιώθοντας πως όχι απλά πουλάνε αλλά ξεπουλάνε ένα κομμάτι του εαυτού τους στο βωμό του χρήματος κάνοντας μια ιδιαίτερη συμφωνία με τον ίδιο τον διάβολο. Βαθιά μέσα τους πιστεύουν πως το χρήμα ευθύνεται για την απώλεια της δημιουργικής τους ακεραιότητας.

Ζωγράφος του δρόμου

Δεν είναι άπληστοι

Οι καλλιτέχνες είναι ευαίσθητες ψυχές, έτσι δεν είναι; Και πρέπει να είναι, είναι μέρος της δουλειάς τους. Εάν δεν είναι εναρμονισμένοι με τις λεπτές αποχρώσεις των ήχων, των εικόνων, των λέξεων, των υφών, της κίνησης και του ρυθμού, δεν θα έχουν σημαντική και  δημιουργική πορεία.

Αλλά αυτή η ευαισθησία έχει το τίμημα της. Έχουν την τάση να είναι ντροπαλοί και δύσμοιροι, υποκύπτουν εύκολα στα παχιά λόγια ή στην απλή υπόδειξη μιας άσχετης κριτικής. Συνεπώς, δεν είναι πάντα οι καλύτεροι διαπραγματευτές πυροβολώντας μερικές φορές ακόμα και τα πόδια τους, αποφεύγοντας τη συζήτηση οικονομικών ζητημάτων από φόβο μήπως και τους χαρακτηρίσουν «άπληστους».

Δεν γνωρίζουν πώς να το διαχειριστούν (το χρήμα)

Υπολογιστικά φύλλα, ισολογισμοί, προβλέψεις ταμειακών ροών, φύλλα κερδών και ζημιών, απόσβεση, ανατίμηση, σταθερό κόστος, μεταβλητό κόστος, αναλογίες μέσου όρου …

Η γλώσσα του χρηματοοικονομικού είναι αρκετά περίπλοκη και ακαταλαβίστικη, πόσο μάλλον οι πραγματικοί αριθμοί. Η σκέψη για ενασχόληση τους και μόνο με το «λογιστικό τέρας» τους προκαλεί φόβο και τους αποσυντονίζει αμέσως. Οι περισσότεροι αφήνουν σε μάνατζερ, συγγενείς, γνωστούς και φίλους την χρηματοοικονομική τους διαχείριση και σε ένα ποσοστό 90% βγαίνουν χαμένοι. Η εκμετάλλευση από τους «καλοθελητές» πέφτει σύννεφο και στο τέλος βρίσκονται να χρωστάνε τα μαλλιοκέφαλα τους στην εφορία.

Δεν ξέρουν πως και που να το ξοδέψουν (το χρήμα)

Η όλη διαδικασία απόκτησης, συλλογής και διαχείρισης χρημάτων – διατηρώντας συγχρόνως τη δημιουργική τους ακεραιότητα – μπορεί να φανεί τόσο δύσκολη που ποτέ δεν σκέφτονται σοβαρά «πώς θα ξοδέψουμε τα χρήματα εάν πετύχουμε». Με άλλα λόγια, δεν θεωρούν σκοπό της ζωής τους τον πλουτισμό και την απόκτηση χρημάτων.

Βέβαια, μπορεί να φανταστούν από καιρό σε καιρό να κερδίζουν κάποιο μεγάλο συμβόλαιο με κάποιο επενδυτή, αλλά το όνειρο σταματά εκεί. Δεν θέτουν ποτέ οικονομικούς στόχους, θέτουν στόχους για συγκεκριμένα σχέδια που θα τους φέρει ασφάλεια, σταθερότητα, ελευθερία, απλά για να στηρίξουν την ίδια τη δημιουργικότητά τους.

Σχετικά άρθρα

Art Traveling | Καλλιτεχνική συνοικία 798 Πεκίνο

Ιλουζιονισμός ή ψευδαισθητισμός | Μια διαστατική τέχνη

Εξάρχεια….απ’ αγκάθι βγαίνει ρόδο

Αντώνιος Βαρβατσούλιας

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X