Sparmatseto
Αφιερώματα Πρόσωπα

Συν-κινήσεις από τον Διογένη Παπαδόπουλο

Αυτό το κείμενο μιλά για τα «Συν», τις «κινήσεις» και εν τέλει τις «συγκινήσεις» που προκαλεί το έργο του Διογένη Παπαδόπουλου. Με αφορμή την έκθεση σειράς έργων του στο πολυχώρο  πολιτισμού “ΕΝΕΚΕΝ” στη Θεσσαλονίκη από τις 5 μέχρι τις 20 Απριλίου του 2019.

Στα «Συν» της τέχνης του Διογένη βρίσκονται όλα εκείνα τα συνδυαστικά, τα συνδετικά και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουν θετικό πρόσημο (+).

Ο Διογένης συνδυάζει διαφορετικές ζωγραφικές τεχνικές και εικαστικά ρεύματα. Συνδέει το αφηρημένο με το ρεαλισμό, το περιγραφικό και το συμβολικό με το ασαφές, τις φιγούρες με την γεωμετρία, τις υφές της πινελιάς του με τη χαρακτική ενώ το μεγαλύτερο «Συν» είναι η εκπληκτική επιμέλεια, το πάθος και η συνέπεια με τα οποία τόσα χρόνια ασχολείται με την τέχνη της ζωγραφικής.

Οι δε «κινήσεις» στους πίνακες του βρίσκονται τόσο στις κινήσεις των απεικονιζόμενων φιγούρων όσο και στις χειρονομίες του ζωγράφου και τις πινελιές του.

 

papadopoulos-diog2-sparmatseto (1)
Διογένης Παπαδόπουλος Συν – Κινήσεις

 

 

Παρατηρώντας μάλιστα την εξέλιξη της ζωγραφικής του στο χρόνο καταλαβαίνουμε πως οι μεν φιγούρες γίνονται όλο και πιο κινητικές-καμπυλώνοντας τις φόρμες τους και τις θέσεις τους στον καμβά- και οι δε πινελιές γίνονται όλο και πιο εκφραστικές, έντονες και χειμαρρώδεις.   

Εν τέλει και το δίχως άλλο το έργο του Διογένη Παπαδόπουλου προκαλεί “συγκινήσεις” καθώς προξενεί συναισθήματα, ένταση και ταραχή.

Η πρώτη ταραχή οφείλεται στο ότι «ακόμη υπάρχουν» έργα με πηγαίο πάθος να ΖΩ-γραφίζοντας. Κατόπιν τα συναισθήματα προκύπτουν αυθόρμητα και άτακτα καθώς οι φιγούρες του «κοιτούν», σχεδόν «πάλλονται», σε «καλούν» να τις αγγίξεις και «αινιγματικά φωνάζουν»: – «Έχω κι εγώ «δέρμα» χαραγμένο από τα σημάδια του χρόνου και καθώς με βλέπω μέσα από τα μάτια σου δεν μπορώ να κάνω άλλο από το να συγκινηθώ».  

Στα συν να συγχαρώ/ουμε δίνοντας άλλο ένα «Συν» αυτό του θεατή που συγκινείται από την «κίνηση» του Διογένη να βγει από το εργαστήρι, να εκτεθεί, να μοιραστεί τις δημιουργίες του.

Να ευχηθώ/ουμε αυτό το πρώτο ταξίδι των έργων του από την Ξάνθη προς Θεσσαλονίκη να είναι το πρώτο βήμα σε ένα ταξίδι από την Ανατολή προς τη Δύση και, φυσικά, και αντίστροφα.

Σχετικά άρθρα

Έλενα Γρίβα: ζωγραφίζοντας τα “μελλούμενα”

Βασίλειος Μακέδος

Το έργο του Κώστα Κρυστάλλη (μέρος ΙΙΙ)

Θανάσης Μουσόπουλος

Τάσος Συμεωνίδης: ο ποιητής και τραγουδοποιός της Ξάνθης

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X