Sparmatseto
Αφιερώματα Πρόσωπα

Για τον Θανάση Μουσόπουλο

Από την  Έφη Ζάννη, την μαθήτρια του μια ψυχή που αλάεται την ἄλη αλητεύοντας στην αλήθεια

Στο καθηγητή Θανάση Μουσόπουλο μου που συνεχίζει να  διδάσκει  σε εμένα  την “ΑΡΕΤΗ” με την έννοια  που δίνει  ο Πλάτωνας  στον  Κρατύλο (415d). Μια “ευκολία στην κίνηση”,  μια   κίνηση της αγαθής ψυχής που  είναι ελεύθερη πάντοτε,  που ρέει απόλυτα και χωρίς εμπόδια, και την ονομάζουμε «αειρείτην». Αυτή την κίνηση της ενάρετης ζωή  την ζω μέσα από τα ποιήματα του.

mousopoulos2-sparmatseto
Θανάσης Μουσόπουλος

Ο Θανάσης Μουσόπουλος ξεκινάει με “Σωκρατική” ΕΙΡΩΝΕΙΑ… Ειρωνεύεται τον “ξενέρωτο  έρωτα” τον ξένιο έρωτα και τον κατονομάζει: “το θέμα είναι να δείχνεις ανέραστος”. Για το Θανάση το κρασί του έρωτα που  αντλείται από το στενόστομο μανιταρόσχημο αγγείο,  την αρύταινα ή τον κύαθο είναι ανέρωτο, ατόφιο, καθαρό, δεν δείχνει… ΕΙΝΑΙ.

“ΑΓΝΟΕΙ την αξία Του” Ο Θανάσης  δεν αντιλαμβάνεται με την “Λογική” αντιλαμβάνεται με τον “Νου” για αυτό το λόγο αγνοεί  την αξία που αποτιμάται, που ζυγιάζεται, που μετριέται στο χρηματιστήριο της Λογικής.

Ο τρόπος που χρησιμοποιεί λέξεις με εντυπωσιάζει. Ζει στην Θράκη που έζησα  μαζί με ανθρώπους που δεν παραχάραξαν την ομορφιά. Την λέξη  Καλπαζάνα= παραχαράκτης. (Τούρκικη λέξη) δεν την ήξερα…

Ακόμη με εντυπωσιάζει πως χρησιμοποιεί πνευματικά την λέξη  ΣΤΥΣΗ.  Η στύση  ξέρει ότι αρχίζει στον εγκέφαλο. Διεγείρεται ο εγκέφαλος του με κάθε τι που είδε, αισθάνθηκε, μύρισε, άκουσε και τώρα πλέον δεν ντρέπεται να το μεταφέρει μέσα από τα αιμοφόρα αγγεία του έξωθεν σε εμάς. Ο Θανάσης γνωρίζει ότι ο Διογένης απέδιδε την επινόηση του αυνανισμού στον θεό Ερμή, ο οποίος και λυπήθηκε τον γιο του Πάνα που κυνηγούσε την Ηχώ αλλά φάνηκε ανίκανος να την σαγηνεύσει, και έτσι του έμαθε το τέχνασμα του αυνανισμού για να ανακουφίζεται. Ο Παν με την σειρά του δίδαξε αυτήν την πρακτική στους νεαρούς βοσκούς οι οποίοι την διέδωσαν. Σύμφωνα με τον Δίωνα Χρυσόστομο, ο ίδιος ο Διογένης συχνά αυνανιζόταν δημοσίως μπροστά στο πλήθος που μαζευόταν γύρω από το πιθάρι του. Όταν κάποτε ένας παριστάμενος τον ερώτησε εάν δεν ντρέπεται, αυτός του απάντησε «μακάρι να μπορούσα να ανακουφίσω και την πείνα μου, τρίβοντας την κοιλιά μου». Τώρα δείχνει ο Θανάσης ότι αισθάνεται, μυρίζει, ακούει και δεν ντρέπεται για το φυσικό αλλά ντρέπεται για το τον «αφύσικο» εαυτό μας.

“ΤΟ ΒΗΜΑ ΚΡΑΤΗΡΑΣ”  Το βήμα του Θανάση είναι  “κρατήρας” με την Διπλή σημασιολογία και αγγείο για  την υγιή ανάπτυξη του ανθρώπου και κρατήρας ηφαιστειακός

                α.- Οι αρχαίοι Έλληνες έπιναν το κρασί τους αναμεμιγμένο με νερό, δηλαδή οίνο κεκραμμένο . Ο κρατήρας ήταν το αγγείο, στο οποίο αναμιγνυόταν το νερό και το κρασί και η λέξη προέρχεται από το κεράννυμι, που σημαίνει αναμιγνύω.

                β.-Ηφαιστειακός κρατήρας, ή κρατήρας ηφαιστείου λέγεται αυτός που δημιουργείται από ηφαιστειακή δραστηριότητα και μόνο, στην επιφάνεια του γεωφλοιού, Ο ηφαιστειακός κρατήρας αποτελεί το άνω άκρο του ηφαιστειακού πόρου από τον οποίο εκτινάσσονται τα ηφαιστειακά αναβλήματα και εκχέεται η λάβα ενός ηφαιστείου.

Το “Βήμα” του Θανάση Μουσόπουλου έχει κυκλικό σχήμα είναι λεκάνη  μέσα στην οποία περικλείεται τόσο κρασί όσο και βαρύτερα  αναβλήματα  μετά από εκρήξεις. Είναι θερμό σαν ηφαίστειο και ψυχρό σαν οίνος καθώς χρησιμοποιεί πνευματικό  νερό  για να αραιώνει το κρασί του  από «σκιαράν παγάν» (πηγή), από «κρήνην αέναον και απόρρυτον» ή από «ψυχρόν φρέαρ».  Έτσι  πετυχαίνει την εναλλαγή μας από ψυχρή σε θερμή κατάσταση.

Μονίμως η σκέψη μας σε εγρηγορση!!!! Με εξοντώνεις!!!!

Το παιχνίδι της σκέψης του είναι  κυκλικό όταν χρησιμοποιεί  τις λέξεις ΑΣΤΕΡΙ –ΛΑΟΣ-ΑΛΩΝΙ, Καμπάνα –Άνθρωπος –Φεγγάρι-ήλιος.

                Το  «ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΕΜΑΤΟ» της  ψυχή του για να   ΧΩΡΟΥΝΕ ΟΙ ΚΑΛΟΙ

                Πόση  αγάπη με δύναμη !!!!

Μας δίνει  φτερά και πετάμε ψηλά.  «Υψιπετείν»  αναπτερώθηκα με τους Αφγανούς και τους Τσιγγάνους μέσα μου. Είμαστε στο συρμό όταν χωρίζουμε τους ανθρώπους. Μόλις μας βοηθούν οι μέσα μας Τσιγγάνοι και Αφγανοί να βγάλουμε το συρμό από τις Ράγες μας πετάμε στα σύννεφα. Μόλις κάνουμε την αντίστροφη πορεία προς «τα πίσω»… τόσο «Ατομικά» χωρίς «Πληθυντικούς» που ξεχωρίζουν…. η αγριάδα κάνει φτερά. Γιατί όταν μιλάει ο Θανάσης από τον πληθυντικό  «περάσαμε» στο ατομικό «πηγαίνω»… τότε φεύγει μακριά από τα χωριστικά γένη και συγκεντρώνεται στο  «Πηγαίνω ΕΓΩ» που γίνεται «Μεγάλο» καθώς περιέχει όλους τους «Εμείς», περιέχει και τους Αφγανούς και του τσιγγάνους ΜΑΣ και τότε αναπτερώνεται και βγάζουμε και εμείς φτερά μαζί του.

Είναι κρίμα μου λέει ο Θανάσης Μουσόπουλος να «βγάζεις υπόλοιπα ενώ ο κόσμος χτίζεται με απουσίες και ελλείμματα». Είναι κρίμα να μετράς, όταν  έχουμε  και απουσίες και ελλείμματα και όνειρα και ελπίδα και έχουμε πόδια γερά να περπατάμε.

Και αφού μου έδωσε  την ψυχή του μου διδάσκει να «ποιώ» την ζωή μου:

Να «ποιώ» κόβοντας τον βήχα σε μικρά κομματάκια με φρέσκο χώμα και γόνιμο φυτόχωμα και σβουνιές. Να οχυρώνομαι σε ένα «μετερίζι» για προφύλαξη από τα πυρά του εχθρού   σε κάποιο σταθερό σημείο και  να αναπαύομαι χωρίς ….ενοχή… και  να  αναγνωρίζω  την παύση σκεπάζοντας την «παπλώματα»  όταν «δεν έχω μέσα τι’» όταν στερεύω. Γιατί στερεύω ναι στερεύω χωρίς ένοχες. Η  αγάπη του μου  δίνει ΑΦΕΣΗ  και ας είμαι «κακός, μόνος και άδικος.» Ευτυχώς μου λέει ότι πρέπει  να γίνω  «ΑΛΗΤΗΣ» για να ζήσω και να γράψω ένα Σονέτο.

                Στο τέλος μου συστήνει τους ΑΓΓΕΛΟΥΣ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΑΝΑΣΗ ΜΟΥ

Σχετικά άρθρα

Η ποίηση της Μαρίας Μουσοπούλου: Από το «…σαν βροχή…» στο «βλέμμα ένδον»

Η μαγεία της μνήμης | Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Σπύρου Λύτρα στο Παρίσι

Η ηθοποιός Νικολέτα Παπαδοπούλου μιλά στο sparmatseto

Βασίλειος Μακέδος

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X