Sparmatseto
Θέατρο Πρόσωπα Τέχνες

H Ηρώ Μπέζου κέρδισε το βραβείο “Μελίνα Μερκούρη”

HΗρώ Μπέζου είναι η φετινή νικήτρια του θεατρικού βραβείου «Μελίνα Μερκούρη» για την ερμηνεία της στην παράσταση «Το Φιντανάκι» σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

H 30χρονη Hρώ Μπέζου είναι  και κόρη του δημοφιλούς ηθοποιού Γιάννη Μπέζου και της Ναταλίας Τσαλίκη.

Κατά την βράβευση της δήλωσε:

“Ειλικρινά δεν το περίμενα. Δεν ήμουν προετοιμασμένη γι’ αυτό το βραβείο. Θα ήθελα να το μοιραστώ με δύο ανθρώπους που έχουμε συμπορευτεί μαζί όλα αυτά τα χρόνια, τον Χάρη Φραγκούλη και τον Γιάννη Παπαδόπουλο. Δεν έχω αποσαφηνίσει την έννοια της βράβευσης ειδικά στη δική μας τέχνη, το θέατρο. Αλλά αν κάτι έχει σημασία, είναι ότι η πλειοψηφία των μελών της κριτικής επιτροπής είναι ηθοποιοί και είναι πολύ κολακευτικό και συγκινητικό να σε τιμούν συνάδελφοι”.

Στην τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Μ. Μερκούρη στην Πλάκα, ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφέρθηκε στον θεσμό του βραβείου: «Θα θέλαμε αυτό το βραβείο εκτός από την τέρψη να επιφέρει και μία ωφέλεια . Να γίνει τροφή για την εξέλιξη του θεάτρου και να δημιουργεί μία παρακαταθήκη για το μέλλον. Μύθος γίνεσαι με την αξία σου, τη λάμψη και την προσπάθειά σου. Αυτό είναι κάτι που μας δίδαξε η Μελίνα και πρέπει να το θυμόμαστε».

Το Φιντανάκι

Για τη Μελίνα Μερκούρη μίλησαν ο Γιάννης Φέρτης και η στενή συνεργάτης της, Μανουέλα Παυλίδου.

Ο Γιάννης Φέρτης θυμήθηκε την πρώτη του συνεργασία με τη Μελίνα Μερκούρη, όταν ο ίδιος ήταν 20 χρονών, στο «Γλυκό πουλί της νιότης» που ανέβασε ο Κουν. «Γίναμε αμέσως φίλοι και αυτό που με εντυπωσίασε ήταν ότι με αντιμετώπιζε λες και ήμασταν το ίδιο. Είκοσι χρόνια αργότερα, συνεργαστήκαμε ξανά στο ίδιο έργο με σκηνοθέτη τον Ζυλ Ντασέν. Ήταν μία αξιαγάπητη και πανέξυπνη γυναίκα, την οποία αγαπούσα πολύ» είπε ο ηθοποιός.

«Στη Μελίνα δεν έδιναν ρόλους για το σινεμά γιατί είχε πολύ μεγάλο στόμα, δεν φωτογραφιζόταν καλά και επιπλέον έκλειναν τα μάτια της όταν έπεφταν οι προβολείς. Αλλά τελικά της έκανε ο Κακογιάννης ένα δοκιμαστικό για τη “Στέλλα” και είδε ότι είχε κάτι το μοναδικό. Σύντομα όμως τη μοναδικότητα της προσωπικότητάς της, τη γνώρισε όλος ο κόσμος. Αρκούσε να τη δεις να διασχίζει τον δρόμο αγκαλιάζοντας τον Ντασέν και πίσω της να ανεμίζει η μακριά της κάπα. Έτσι την πρωτοείδα ένα χειμωνιάτικο μεσημέρι το 1971 μαζί με δυο φίλους μου όταν σπούδαζα στο Παρίσι» ανέφερε η Μανουέλα Παυλίδου και πρόσθεσε: «Η Μελίνα ενδιαφερόταν αληθινά για τους ανθρώπους γύρω της όχι με τη γενναιοδωρία μιας σταρ αλλά με τη φυσικότητα μιας πολύ ακριβής φίλης. Η αστική της καταγωγή δεν την εμπόδισε να έχει πηγαία λαϊκότητα και η συντηρητική της αγωγή δεν ανέστειλε τολμηρές επιλογές ζωής. Η μεγάλη της επιτυχία δεν σκίασε την ανεξαρτησία της. Ακόμα και στον θάνατο συμπεριφέρθηκε με τον δικό της τρόπο».

Με πληροφορίες από: www.lifo.gr

Σχετικά άρθρα

Η«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη στην Αλεξανδρούπολη

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε από το Εθνικό Θέατρο

Βασίλειος Μακέδος

Στέφανος Ιωαννίδης: παιδί της ελεύθερης Ξάνθης (1923 – 2001)

Θανάσης Μουσόπουλος

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X