Sparmatseto
Βιβλίο

Διάβασμα ενός βιβλίου | 8 σημαντικά οφέλη που μπορούμε να έχουμε.

Η ανάγνωση ενός βιβλίου την ημέρα κρατά μακριά μας  το στρες. Τα βιβλία είναι μια μορφή ψυχαγωγίας, αλλά είναι και πιο ευεργετικά με τρόπους που ίσως δεν έχετε φανταστεί ποτέ. Εάν έχετε πάρει μια συνήθεια να διαβάζετε από μικροί  και εξακολουθείτε να διαβάζετε μέχρι σήμερα, τότε ίσως ήδη γνωρίζετε ότι η ανάγνωση μπορεί να ενισχύσει την ψυχική σας υγεία και υπάρχουν μάλιστα μελέτες και έρευνες που το υποστηρίζουν.

Όπως η σωστή διατροφή και η άσκηση για τη διατήρηση της σωματικής υγείας, η ανάγνωση ενισχύει τους μυς του εγκεφάλου σας και μπορεί να σας βοηθήσει να τελειώσετε μια αγχωτική ημέρα και να βελτιώσει ακόμη και δεξιότητες όπως μνήμη και εστίαση με την πάροδο του χρόνου. Και αν σας αρέσει η ανάγνωση αλλά δεν το κάνετε τακτικά ή αισθάνεστε ότι χρειάζεστε μια επιπλέον ώθηση για να διατηρήσετε το μυαλό σας υπάρχουν κάποιες τεκμηριωμένες αποδείξεις  και επιστημονικές μελέτες για να καταλάβετε γιατί πρέπει να αρχίσετε να επισκέπτεστε βιβλιοπωλεία πιο συχνά.

Έτσι, ανεξάρτητα από το τι αισθάνεστε, ή αν θέλετε να κάνετε κάποια βήματα για τη δημιουργία μιας υγιούς δια βίου συνήθειας για να βοηθήσετε την ψυχική σας υγεία, τα βιβλία είναι το κλειδί. Πάρτε το αγαπημένο σας βιβλίο φαντασίας, sci-fi περιπέτειας ή το σύγχρονο best-selling μυθιστόρημα σας και διαβάστε το αφού μάθετε πρώτα πώς η ανάγνωση βοηθά την ψυχική σας κατάσταση με αυτούς τους τρόπους:

Το διάβασμα μας κάνει να ηρεμούμε
1_Η ανάγνωση μας βοηθά να αποβάλουμε το στρες.

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Sussex, η ανάγνωση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους κατά 68%. Τα επίπεδα άγχους και οι καρδιακοί παλμοί παρακολουθούνταν ενώ δοκιμάζονταν διάφορες μέθοδοι  χαλάρωσης, όπως ακούγοντας μουσική, μια βόλτα και πίνοντας ένα φλιτζάνι τσάι – αλλά η ανάγνωση ήταν η ισχυρότερη μέθοδος για να βοηθηθεί  ο εγκέφαλος και το σώμα να χαλαρώσουν. Την επόμενη φορά που θα γυρίσετε  σπίτι από μια μακρά, αγχωτική μέρα στη δουλειά, πάρτε ένα βιβλίο και χαθείτε σε αυτό για λίγες ώρες.

2_Η ανάγνωση μας κάνει πιο ενσυναισθητικούς προς τους άλλους.

Με βάση μιας έρευνας του Πανεπιστημίου του Buffalo διαπιστώνουμε πως οι ιστορίες που διαβάζουμε, οι χαρακτήρες με τους οποίους συσχετιζόμαστε, μας βοηθούν να κατανοήσουμε διαφορετικούς τρόπους ζωής. Η ενσυναίσθηση υποστηρίζεται μάλιστα ότι αποτελεί μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες για τους γονείς να διδάσκουν τα παιδιά ώστε να μπορούν να κατανοήσουν τον κόσμο και τους ανθρώπους γύρω τους με υγιή, θετικό τρόπο.

Το διάβασμα μας κάνει χαρούμενους
3_Το διάβασμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για θεραπευτικούς σκοπούς.

Κατά την ανάγνωση ή ειδικά την αναδρομή σε ένα βιβλίο, αισθανθήκατε ποτέ τόσο κοντά σε ένα χαρακτήρα ή μια φανταστική κατάσταση φάνηκε να σας δίνει απαντήσεις για τα δικά σας προβλήματα; Εάν ναι, δεν είστε μόνοι. Η ανάγνωση μπορεί να θεωρηθεί ως μια μορφή θεραπείας, σύμφωνα με τον ερευνητή συμπεριφοράς Cristel Russell,. Το να βλέπεις χαρακτήρες να περνούν μέσα από κάτι δύσκολο μπορεί να αναδείξει τις δικές σου παρελθούσες και ανεπίλυτες συγκρούσεις και σου επιτρέπει να δεις έναν υγιή τρόπο αντιμετώπισης κάποιων προσωπικών προβλημάτων.

4_Το διάβασμα αναπτύσσει την ευφυΐα μας.

Παρόλο που αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, η ανάγνωση βιβλίων – ακόμη και κόμικ- βοηθά τον εγκέφαλό να αναπτυχθεί με περισσότερους από έναν τρόπους. Τα μυθιστορήματα μας παρουσιάζουν νέες λέξεις, οι οποίες προσθέτονται σ το λεξιλόγιό μας. Ένα μεγαλύτερο εύρος λεξιλογίου συνδέεται με μια υψηλότερη νοημοσύνη. Έτσι, πραγματικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην γίνουμε ενεργοί αναγνώστες, αντιθέτως.

Το διάβασμα βελτιώνει την μνήμη μας
5_Το διάβασμα βελτιώνει την μνήμη μας.

Χρειάζεστε βοήθεια για να βρείτε τα κλειδιά η το πορτοφόλι  σας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα; Τότε διαβάστε πιο συχνά. Η ανάγνωση εκπαιδεύει  και ενισχύει τους μύες της μνήμης του εγκεφάλου μας. Αυτό συμβαίνει επειδή η ανάγνωση μας αναγκάζει να είμαστε σε εγρήγορση, να δίνουμε προσοχή, να θυμόμαστε μικρές λεπτομέρειες και να ακολουθούμε μια σειρά από λέξεις για ώρες ολόκληρες κάθε φορά.

6_Αν διαβάζετε για μια ζωή κάνετε τον εγκέφαλό σας δυνατότερο.

Κρατώντας το μυαλό σας ενεργό είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κρατήσει τον εγκέφαλο σας ισχυρό και υγιή. Μια μελέτη επιβεβαίωσε ότι άτομα με ψυχικές διαταραχές, όταν διάβαζαν είτε με κάποιου άλλου είδους πνευματική ενασχόληση, είχαν 32% χαμηλότερο ποσοστό ψυχικής κάμψης, σε σύγκριση με άτομα που δεν ασχολούνταν ενεργά με τον εγκέφαλό τους και αποθεραπεύθηκαν 48% ταχύτερα. Έτσι, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πάρτε ένα βιβλίο και κρατήστε τον εγκέφαλο σας σε φόρμα!

Το διάβασμα επιβραδύνει την νόσο Ατσχάϊμερ
7_Το διάβασμα μπορεί να επιβραδύνει την νόσο Ατσχάϊμερ.

Αν διαβάζετε τουλάχιστον μία ώρα κάθε μέρα, μπορεί να αποτρέψετε τη νόσο του Αλτσχάϊμερ. Η ανάγνωση αποδεικνύεται ότι ενισχύει την εγκεφαλική δύναμη και τις δεξιότητες της, δημιουργώντας νέες οδούς εγκεφάλου, και σε αντάλλαγμα, διατηρώντας χαμηλές τις πιθανότητες εμφάνισης της.

8_Το διάβασμα μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα.

Σύμφωνα με κάποιες κλινικές έρευνες, η γλυκιά ρουτίνα πριν τον ύπνο, όπως η ανάγνωση μερικών κεφαλαίων από ένα βιβλίο (όχι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης αφού οι φωτεινές οθόνες κρατούν τον εγκέφαλό σας πιο ξύπνιο), εκπέμπουν τα κατάλληλα ραδιοκύματα που  θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε καλύτερα.

Σχετικά άρθρα

“Τσο Ναμ-Τζου, Κιμ Τζιγιάνγκ, Γεννημένη το 1982” | Της Λεύκης Σαραντινού

Λεύκη Σαραντινού

“Λασίθι, τόπος Μέγας-Η κούπα των θεών” | Ποιητική συλλογή της Χαρούλας Βερίγου

Το Βιβλιοπωλείο Πυργελή προτείνει: Φράουλες του Joseph Roth

Δήμητρα Πυργελή

Ο ιστότοπος sparmatseto.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

X